בעלי מרפאות השיניים מבינים שללא שיווק נכון, העסק שלהם לא יוכל לצמוח ולשגשג. שיווק המרפאה יכול אף לסייע בחיזוק הקשר מול פציינטים קיימים אך לא תמיד ברור כיצד לעשות זאת. ישנן מספר אסטרטגיות דרכן ניתן לשווק מרפאת שיניים ובמאמר זה נביא לכם את חמשת הדרכים היעילות ביותר לשווק מרפאת שיניים
בניית קשרים עם הקהילה
קהל היעד של מרפאת שיניים הוא לרוב האוכלוסייה המקומית – מרפאת שיניים הממוקמת בתל אביב לא תכוון ללקוחות המתגוררים בחיפה. האוכלוסייה המקומית היא שתיצור עבודה נוספת עבור המרפאה והדרך לגרום לזה לקרות על ידי חשיפה של המרפאה באירועים שונים של הקהילה. בין אם מדובר בפסטיבל, יריד או משחקי כדורגל – מתן חסות ומימון חלק מהפעילות, תחשוף את מרפאת השיניים לקהל היעד ותאפשר לבעל המרפאה ליצור קשרים אישיים עם האוכלוסייה. דרך נוספת היא אפילו התנדבות כמו הגעה לבתי ספר והדרכה על היגיינת שנים. מדובר בטקטיקה שמנצלת את יכולת השיווק מפה לאוזן.
מדיה חברתית, בניית אתר וקידום אתרים
רוב בעלי העסקים המצליחים כיום הם בעלי דף עסקי במדיה החברתית. הדף העסקי הוא דרך נוספת למטופלים אפשריים לקבל חוות דעת וביקורת ממטופלים קיימים, מהווה דרך ליצירת קשר עם המרפאה ומהווה פלטפורמה לפרסום מידע שיכול לכלול עדכונים על המרפאה ומבצעים ללקוחות. הדף העסקי מאפשר לבעל העסק חשיפה יומית לקהל היעד דרך פוסטים ופרסומים שוטפים ולא רק חשיפה דרך עלונים או פרסומות שהלקוחות הפוטנציאליים נתקלים בהם אחת לכמה חודשים. קידום אתרים גם הוא כלי יעיל והכרחי בשיווק מרפאת שיניים. השימוש במילות המפתח הנכונות יכול להביא אתכם למיקום גבוה במנועי החיפוש ועל ידי כך גם לחשוף אתכם ללקוחות שלאו דווקא נמצאים קרוב לסביבה המרפאה. חשוב לגוון במילות המפתח ולא להשתמש במילים סטנדרטיות שרוב מרפאות השיניים ישתמשו בהן. מומלץ להוסיף את המילה חירום למילות המפתח או אפילו לתאר סיטואציה בה מטופל יזדקק באופן דחוף לרופא שיניים כמו סדק בשן או רופא שיניים בסופ"ש. קהל הלקוחות הפוטנציאלי סביר להניח ייתקל בכם לראשונה באתר של המרפאה ולכן האתר חייב להיות מעוצב בצורה מקצועית ובאופן שיאפשר לגולש להתחבר לתוכן האתר. הניווט באתר חייב להיות נוח ולהציג בקלות את הטיפולים השונים המוצעים במרפאה, עלויות הטיפולים ומידע אודות המרפאה כמו אנשי המקצוע שעובדים במרפאה.
חוברות מידע ופליירים
כיוון שקהל היעד הוא לרוב אוכלוסייה מקומית, ניתן להימנע מהוצאות מיותרות של הפצת פליירים וחוברות מידע לאזורים מרוחקים. פיזור הפליירים והחוברות בעסקים ובתים פרטיים של אנשים ברדיוס שקרוב למרפאת השיניים יבטיח שזה יגיע ללקוחות פוטנציאליים. באמצעות בדיקה פשוטה של הסביבה בה ממוקמת מרפאת השיניים, אפשר אפילו לכוון הפצה של חוברות מסוג מסוים לקהל לקוחות ייעודי – אפשר למשל לשלוח חוברות עם טיפולי קוסמטיים רפואיים בתחום רפואת השיניים לבתים שנראה שמתגוררים שם אנשים עם הכנסה גבוהה יותר שיכולים להרשות לעצמם את אותם טיפולים. פליירים המכילים מבצעים והנחות יכולים להיות מכוונים יותר לבתים חדשים שכן אנשים שזה עתה עברו דירה יזדקקו בשלב כלשהו לרופא שיניים.
שיווק מחדש
שיווק מרפאת השיניים לא מיועד רק עבור קהל היעד הפוטנציאלי אלא גם עבור הלקוחות הקיימים. אחת הדרכים לעשות שיווק מחדש היא לבחון מה המתחרים מציעים ללקוחות על מנת לנסות ולהציע הצעה אטרקטיבית וייחודית יותר. כדאי להשתמש בידע שיש על היסטורית המטופלים על מנת להתחבר אליהם דרך המדיה החברתית, לקחת חלק באירועים שהם יהיו נוכחים בהם ואף לעשות שימוש במילות מפתח שהסיכוי גבוה שישתמשו בהם. אפשר גם להשתמש בשיווק תוכן בבלוגים או ספרים אלקטרוניים על מנת למשוך יותר לקוחות אל האתר. שאלות נפוצות באתר הן דרך נהדרת למשוך לקוחות שכן מדובר בדף שאפשר לעדכן עם מידע נוסף באופן קבוע (ולשלב בו מילות מפתח נוספות רלוונטיות) ועל ידי כך גם להעלות את הדירוג של האתר. דרך נוספת לשווק את האתר הן מודעות פייסבוק דרכן אפשר גם ליצור קשר עם מטופלים קיימים על מנת להזכיר להם שהם צריכים לקבוע פגישה לביקורת במרפאה. המודעות מאפשרות התמקדות בפעילות חדשה שיצרת באתר העסק והכוונה לקהל היעד המתאים. המודעות גם משמשות פלטפורמה לשיווק מוצרים או טיפולים חדשים שהמרפאה מציעה ללקוחות הקיימים. שימוש ושילוב של כל הדרכים הללו יכולות להביא לעלייה במטופלים שמגיעים אל המרפאה.
תזכורת ופרסום אישי
שימור לקוחות הוא חלק בלתי נפרד משיווק של מרפאת שיניים. שמירה על מערכת יחסים טובה עם הלקוחות הקיימים יכולה להביא גם לעלייה במספר הלקוחות – ככל שהקשר ביניכם לבין הלקוחות יהיה טוב יותר, כך מידת החשיפה שלכם לחברים או בני משפחה שלהם תהיה גבוהה יותר. שמירה על קשר אישי עם הלקוחות יכולה לעשות דרך תיבת המייל שלהם. אפשר לשלוח להם תזכורות עבור פגישות שנקבעו במרפאה. התזכורות יכולות להישלח אגב גם בצורת טקסט, שיחת טלפון או תזכורת דיגיטלית שמוכנסת ישירות ללוח השנה בנייד של הלקוח. את הקשר האישי ניתן לשמר גם באמצעות עלוני מידע שיישלחו למייל של הלקוח. פוסטים שמועלים באתר ועלוני מידע ובהם מידע חיוני עבור הלקוח יכולים להישלח ישירות לתיבת המייל שלהם – כך תוכלו להקל על הלקוח ולגרום למידע להגיע אליו במקום שהוא ייאלץ לחפש אותו. חשוב לשים לב ולשלוח אפשרות של ביטול השירות שאתם מספקים (שליחה ישירה לתיבת המייל של הלקוח) שכן יש לקוחות שמעדיפים לא לקבל תזכורת או פרסום במייל. במידה והלקוח ייבחר לבטל את המנוי, כך תוכלו לפחות לדעת האם הוא מקבל את המידע או שיש צורך לשווק את המרפאה בדרך אחרת שתגיע אליו.