מאמרים בתחום רפואת השיניים

מאמרים נוספים

למה קידום אורגני למרפאות שיניים יכול להגדיל את קהל המטופלים

רפואת שיניים היא תחום תחרותי מאוד הן בארץ והן בעולם. בארץ במיוחד, ישנו ריבוי של רופאי שיניים מצוינים המתחרים על מטופלים בכל הארץ. אחד הדרכים להצליח ולמשוך מטופלים חדשים אל מרפאת השיניים היא כמובן על ידי השקעה בקידום ושיווק העסק. קידום אורגני בגוגל למרפאות שיניים יכול בהחלט לשרת את המרפאה על ידי משיכת לקוחות פוטנציאליים אליה דרך אתר האינטרנט. מהו בעצם קידום אתרים אורגני? האם תחום רפואת השיניים רלוונטי לקידום אורגני? לתשובות המשיכו לקרוא.

למה קידום אורגני למרפאות שיניים יכול להגדיל את קהל המטופלים
למה קידום אורגני למרפאות שיניים יכול להגדיל את קהל המטופלים

מהו קידום אתרים אורגני?

בכל פעם שאנחנו מכניסים מילה או ביטוי כלשהו לשורת החיפוש בגוגל אנחנו מקבלים שני סוגים של תוצאות

  1. פרסומות המופיעות בראש תוצאות החיפוש ומסומנות בכיתוב "מודעה" (קידום ממומן)
  2. אתרים שגוגל דירג כרלוונטיים ביותר לחיפוש שלנו (קידום אורגני)

איך גוגל מחליט שדווקא האתר הזה ולא אחר הכי רלוונטי? האלגורתים של גוגל אמנם לא חשוף לקהל הרחב אך אנחנו כן יודעים פחות או יותר על מה הוא מתבסס (גם כי מידי פעם גוגל מפרסם הנחיות וגם משנים של ניסוי וטעיה).

קידום אתרים אורגני שואף להעלות את מקומו של אתר לדף התוצאות הראשון בגוגל למילות חיפוש מסוימות. על ידי סדרה של פעולות הן בתוך והן מחוץ לאתר המקודם, המקדם מעלה את קרנו בעיני האלגורתים של גוגל ו
“משכנע" אותו שזה האתר הרלוונטי ביותר על פני האתרים באותה קטגוריה. מדובר בתהליך שלוקח בין מספר חודשים לשנה עבור אתר חדש לחלוטין.

למה עסקים קטנים ובינויים צריכים בכלל לקדם את האתר שלהם?

יצירת אתר עבור העסק מאוד חשובה לביסוס נוכחות אינטרנטית. אך האם מספיק לעסק להחזיק באתר או שכדאי גם לקדם אותו בגוגל? אם המטרה של האתר היא להיות סטטי מאוד וסוג של "יצאנו ידי חובה הנה יש לנו אתר" כאשר המשאבים מופנים לאפיקי פרסום אחרים לא בטוח שיש צורך לקדם אותו בגוגל. אפשר לראות זאת לא פעןם באתרים של חברות העוסקות בתעשייה מסורתית, מפעלים ומוסדות שונים שלהם מאגר לקוחות מאוד מסוים והם לא מחפשים להגיע לקהל רחב. עבור עסקים קטנים ובינויים שכן רוצים למשוך אליהם לקוחות כמו למשל בתחום רפואת השיניים, יצירת אתר ללא קידום שלו בגוגל מחטיאה את המטרה – משיכת לקוחות חדשים. ללא קידום של האתר יהיה קשה מאוד למי שמחפש שירותי רפואת שיניים להגיע דווקא אליו.

האם כל עסק צריך אתר שמקודם בגוגל?

באופן עקרוני התשובה לשאלה הזו היא כן. הסיבה לכך היא שהיום כולנו ניגשים לאינטרנט כדי לחפש מוצר או שירות כלשהו. פעם פתחנו דפי זהב, שאלנו את השכנים או פשוט הלכנו לאותם בעלי מקצוע שהיו באזור המגורים. היום האפשרויות גדולות יותר והמקום בו אנחנו נחפש מוצר או שירות הוא אונליין ללא תלות דווקא במיקום שלו או בהאם מישהו ממכרינו התנסה בו. כל עסק שמבקש למשוך אליו לקוחות חדשים יכול להגדיל את מאגר לקוחותיו על ידי יצירת אתר מקצועי, מעניין ומושך לגולשים וקידום שלו בגוגל. עם זאת, ישנם כמה יוצאי דופן בודדים כמו למשל מכולת שכונתית שלא יכולה לתת שירות מעבר לרדיוס מסוים.

האם אני יכול לקדם את האתר שלי בעצמי?

לא חסרים קורסים, הרצאות, מדריכים ובלוגים שמבטיחים ללמד כל אחד קידום אתרים אורגני תוך זמן קצר ומינימום מאמץ – וכמובן ללא כל ידע קודם. כמובן שכל אחד עם גישה בסיסית לעולם הווב יכול באופן עקרוני ללמוד קידום אתרים כמקצוע. אבל ללמוד לקדם את האתר העסקי שלכם בעצמכם בצורה מקצועית? לא בטוח. קידום אתרים הוא מקצוע לכל דבר ועניין הדורש שנים של השקעה הן בלימודים תיאורתיים והן בעבודה בפועל על מנת להגיע לרמה גבוהה של הצלחה. עבור מי שרוצה לקדם את האתר שלו בגוגל ולראות תוצאות עדיף להשקיע בהתקשרות עם חברה מקצועית לקידום אתרים אורגני.

האם רפואת שיניים נחשבת לעסק שכדאי/צריך לקדם אונליין?

כל עסק קטן או בינוני חייב להשקיע בשיווק ופרסום. הבסיס של השיווק היום נעשה אונליין מכיוון ששם כולנו מחפשים מוצרים ושירותים. בעבר, מרפואת שיניים הייתה תחום "מפה לאוזן" כאשר המלצה על רופא שיניים ממקור ראשון הייתה חשובה מאוד. היום, כמו תחומים רבים אחרים, “פה  לאוזן" תקף גם לרשתות חברתיות, טסטמוניאלס בווידאו, חוות דעת באתרים שונים ועוד. הצרכן הממוצע לאו דווקא ישאל בין חברים האם הם מכירים רופא שיניים טוב באזור שלו – הוא יפנה לגוגל. קידום אורגני של מרפאת שיניים יכול להביא אותה לדף הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל ולהגדיל את הסיכויים שמי שמחפש שירותים של רופא שיניים יפנה אליה.

האם העלות של קידום אורגני שווה את המחיר בתחום רפואת השיניים?

שיקולי עלות מול תועלת בעולם השיווק הם מורכבים מאוד ולא תמיד ניתן לענות על השאלה הזאת בפשטות. לפני שמתקשרים עם חברה לקידום אתרים כדאי לעשות סקר שוק בין מספר חברות שונות ולקבל מספר הצעות מחיר. כן ניתן לומר כי בהחלט משתלם לקדם אורגנית אתר בתחום רפואת השיניים שכן רובנו מחפשים רופאי שיניים אונליין. אתר אינטרנט של מרפאת שיניים שבנוי בצורה מושכת ומעניינת לגולשים, נמצא במיקום טוב בתוצאות החיפוש בגוגל ומקודם היטב בהחלט יכול להצדיק את ההשקעה בו.

למה לא קידום ממומן?

קידום אורגני וקידום ממומן לא פעם משלימים זה את זה ונמצאים כחלק ממערך שיווקי כללי. אם התקציב מאפשר זאת, כדאי להשקיע בשניהם על מנת למצות את אפיקי השיווק השונים ככל האפשר. חברת קידום מקצועית ובעלת ניסיון תדע לכוון אתכם תוך לקיחת הן המטרות השיווקיות של העסק והן התקציב בחשבון. עבור מרפאות שיניים מסוימות דווקא קידום ממומן וממוקד מאוד יכול לתת תוצאות מצוינות בעוד שעבור אחרות דווקא השקעת מירב המשאבים בקידום אורגני תניב את התמורה הגבוהה ביותר.