מאמרים בתחום רפואת השיניים

מאמרים נוספים

כל השיטות להלבנת שיניים

חשבתם פעם למה כולנו רוצים חיוך לבן ונוצץ? כמובן ששיניים לבנות הן עדות לבריאות הפה, אך הבהלה ללבן נובעת מהרבה יותר מדאגה לבריאות. מגיל קטן אנחנו רואים את כוכבי הקולנוע, הדוגמנים ואישים בולטים מתדהרים בחיוך לבן שפרוס על דפי המגזינים, הטלוויזיה והרשתות החברתיות. באופן טבעי, כולנו רוצים לחוות בעצמנו קצת מהזוהר וההילה שכל כך מאפיינים את הכוכבים האלו – והיום זה קל מתמיד לעשות זאת.

אז אילו שיטות יבטיחו לכם חיוך לבן, אסתטי ובולט יותר שגם יישמר לאורך זמן?

הנה כל הדרכים להפוך את החיוך שלכם לכזה שאף אחד לא יוכל להתעלם ממנו:

הלבנת שיניים על ידי רופא מוסמך

זהו טיפול שמבוצע במרפאת השיניים, על ידי רופא המנוסה בביצוע הליכים מהסוג הזה. במהלך טיפול להלבנת השיניים, הרופא מורח חומר ייעודי על שיני המטופל, אשר במשך כשעה שלמה משפיע על הצבע שלהן.

לאחר מכן נעשה שימוש גם בטכנולוגיית UV, כלומר בקרינה מנורות קטנטנות אשר משפיעה גם היא בתורה על גוון השן, מבהירה ומבריקה אותה. בעבר היה מקובל להשתמש בלייזר על מנת להבהיר את השיניים, אך שיטה זו נחשבת פחות יעילה מקרינת ה-UV ולכן כמעט ולא משתמשים בה כיום במרפאות השיניים.

הלבנת שיניים ביתית בליווי רופא

כיום ניתן לרכוש ערכות הלבנה לשימוש ביתי, אשר יכולות לשפר במידה ניכרת את הלובן של השן ולהפוך אותה לבולטת, אסתטית ובוהקת הרבה יותר. הערכה אמנם מאפשרת לכל אחד להלבין את השיניים בעצמו, אך היא מחייבת ליווי רפואי במרפאת השיניים.

הלבנת שיניים בשיטה הזאת מבוצעת באמצעות סדים מפלסטיק שמותאמים באופן אישי על ידי רופא השיניים לחלל הפה של המטופל. אלו סדים דקים ביותר, אשר מכילים חומרים כימיים בריכוז נמוך, המאפשרים שימוש יומיומי ועצמאי ללא חשש מסיכונים או מפגיעה בשן.

כדי להבחין בשינוי יש להניח את הסד על השיניים, כשהוא מלא בג'ל ההלבנה, למשך כמה שעות בכל יום – בהתאם להנחיות הרופא. חשוב לעקוב היטב אחר ההנחיות ולהתמיד בטיפול כדי לראות את התוצאה הרצויה. בדרך כלל, גוון השן ישתנה כבר בתוך שבוע בלבד, אם כי הדבר תלוי בגורמים רבים ומשתנה ממטופל למטופל.

הלבנה ביתית באמצעות תכשירים לשימוש עצמי

כיום ניתן לבצע הלבנה של השיניים גם באמצעות משחות ייעודיות, חומרים לשטיפת הפה וכן תכשירים נוספים המיוצרים על ידי חברות השיניים המובילות בעולם. בשיטה זו לא חייבים להיעזר ברופא כדי לשפר את גוון השן, אם כי גם כאן חשוב לגלות אחריות ולבצע את ההלבנה בזהירות.

חלק מהחומרים האלו עלולים לגרום נזק לשכבה החיצונית של השן (האמייל) ולכן חשוב לעקוב אחר ההנחיות שמצורפות אליהם. בכל מקרה, כדאי להיוועץ עם רופא לפני השימוש בהם, בייחוד אם אתם סובלים מבעיות חריגות בשיניים כמו רגישות, חורים בשיניים או תנודות שלהן.

בשונה מהלבנה שנעשית בליווי רופא, כאן התוצאות צפויות להופיע אחרי תקופה ארוכה יותר – בדרך כלל כמה שבועות או חודשים.