מאמרים בתחום רפואת השיניים

מאמרים נוספים

מהו יישור שיניים בשיטת Invisalign וכיצד הוא עובד?

יישור שיניים הוא טיפול מבוקש שמשפר את מציאות החיים באופן משמעותי, גם מבחינת תפקוד הפה וגם בהיבט האסתטי. שיטת Invisalign מאפשרת להשיג את התוצאות הטובות ביותר בדרך הנוחה ביותר, ולכן כדאי גם לכם להכיר אותה. כאן בעמוד תמצאו סקירה של היתרונות שלה ופירוט של כל מי שיכול ליהנות מהם.

היתרונות המרכזיים של Invisalign

שיטת אינויזיליין מבוססת על קשתות שקופות שמורכבות על השיניים במקום הגשר. הקשתיות מפעילות לחץ מדויק על כל אחת מהשיניים וכך גורמות להן לזוז לנקודה הרצויה. אחת לשבועיים בממוצע מחליפים את הקשתית כדי שבכל נקודת זמן תהיה בפה קשתית שמותאמת באופן מושלם למיקום העדכני של כל שן. הקשתות מיוצרות באמצעות ציוד מתקדם, על בסיס תוכנית עבודה מדויקת שמופקת בעזרת מחשב ייעודי, ולכן מובילות לתוצאות מרשימות מאוד.

זהו היתרון הראשון של שיטת Invisalign. היתרון השני הוא האסתטיות גם בזמן התהליך: הגשר, שמורכב מסמכים שמיוצרים ממתכת, בולט מאוד לעין, ויש מטופלים – בעיקר מבוגרים – שמרגישים לא בנוח בגלל העובדה הזו. הקשתיות כאמור שקופות ולכן הנוכחות שלהן בפה הרבה פחות דומיננטית.

היתרון השלישי הוא היכולת לשמור על היגיינת פה מושלמת. בניגוד לסמכי המתכת שמודבקים על השיניים באופן קבוע, ומקשים לפעמים על צחצוח אפקטיבי, את הקשתיות אפשר לשלוף מהפה בקלות (וכמובן גם להחזיר אותן בפשטות). לכן אפשר להסיר אותן לפני הארוחה, לצחצח שיניים ביעילות ואז להחזיר את הקשתיות למקומן. זהו יתרון משמעותי מאוד בגלל שללא צחצוח יעיל הסיכון לדלקת חניכיים עולה. פשטות ההסרה וההחזרה מאפשרת גם ויתור על הקשתיות במהלך אירוע חשוב שלא רוצים להיראות בו איתן.

למבוגרים – וגם לבני נוער עם נטייה לדלקות חניכיים

אחרי שמבינים מהו יישור שיניים בשיטת Invisalign, אפשר להבין גם למי הוא מועיל במיוחד. קהל יעד אחד הוא מבוגרים: אם בגיל ההתבגרות גשר הוא תופעה נפוצה, בגיל 25 או 30 הוא כבר הרבה פחות מקובל (למרות שלא מעט אנשים שלא טיפלו בבעיות אורתודנטיות בגיל צעיר זקוקים לפתרון). לכן, הקשתיות הן אופציה מעולה למבוגרים.

גם לבני נוער עם נטייה לדלקות חניכיים מומלצת האופציה של הטיפול החדשני. במקרה שלהם הסיבה היא כמובן האפשרות לשמור על היגיינת פה מלאה ולא לגרום נזק לחניכיים ולשיניים.

שיניים צפופות או בולטות ומנשך פתוח

יישור בשיטת Invisalign מועיל למגוון רחב של בעיות אורתודנטיות. הקשתיות מספקות מענה אפקטיבי מאוד לבעיית שיניים צפופות, כשבמקרה כזה הלחץ שהן יפעילו ירווח את השיניים וימנע מצב שבו שיניים עולות על אלה הסמוכות להן.

זהו גם פתרון מעולה לבעיית מרווחים גדולים מדי בין השיניים – מרווחים שלא מהווים בעיה בריאותית אבל כן נתפסים בדרך כלל כפגם אסתטי. כמו כן אפשר להשתמש בשיטת Invisalign כשיש שיניים בולטות. הכוונה היא למצב שבו השיניים העליונות קדמיות יותר מהתחתונות, מצב שפוגע במקרים רבים בדימוי העצמי של האדם.

כמו כן ממליצים אורתודנטים מנוסים על Invisalign כפתרון לבעיית מנשך פתוח – מצב שבו השיניים לא נוגעות אלה באלה כשסוגרים את הפה. שימוש במוצץ במשך שנים רבות עלול לגרום לבעיה הזו, שבין השאר פוגעת באכילה בגלל הקושי לנגוס. לפעמים יש גם בעיות נשימה. הקשתיות מאפשרות לרופא מומחה ליישר את השיניים ובכך לפתור את הבעיה.